پیام تسلیت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع):
بسم الله الرحمن الرحیم
«السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ الْحُسَیْنِ وَ زَیْنَ الْعَابِدِین عَلیهالسَلام»
فرا رسیدن دوازدهم محرمالحرام، سالروز شهادت مظلومانۀ حضرت امام سجاد علیهالسلام، وارث رسالت کربلا و پیامرسان قیام خونین عاشورا، را به محضر دانشگاهیان ارجمند، بهویژه شما دانشجویان آگاه و اندیشمند، تسلیت عرض مینمایم.
امام سجاد علیهالسلام در سختترین شرایط تاریخی، آنگاه که شمشیر و سرکوب، زبان حق را خاموش میپنداشت، پرچمدار جهاد تبیین شد و با سلاح دعا، صبر و روشنگری، میراث خونین کربلا را به نهضتی فکری و اجتماعی بدل ساخت. آن حضرت به ما آموخت که تابآوری و بصیرت، نه انفعال، که بلوغ عظیم مقاومت است؛ مقاومتی آگاهانه که از درون مصیبت، شکوه عزت میزاید و روایت حقیقت را از دل تحریف بیرون میکشد.
امروز، در شرایط حساسی که کشور عزیزمان با جنگهای ترکیبی و شناختی روبهروست، دشمنان این مرز و بوم با تحریف واقعیتها و تزریق ناامیدی، تابآوری اجتماعی ما را نشانه گرفتهاند. در چنین بزنگاهی، دانشجویان بهعنوان طلایهداران آگاهی، نقشی بیبدیل در تقویت بنیانهای فکری و ارتقای تابآوری جامعه ایفا میکنند. سیرهی امام سجاد علیهالسلام فرامیخواند که سلاح ما در این نبرد نرم، چیزی جز افزایش سطح آگاهی عمومی، بازخوانی هوشمندانهی حقیقت و تبدیل رنجها به رویشهای اجتماعی نیست.
معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هرمزگان، ضمن عرض تسلیت مجدد، امید دارد همۀ ما در پرتو تعالیم آن امام همام، سربلند از آزمون سخت آگاهی و پایداری بیرون آییم و بتوانیم در مسیر روشنگری و تعالی ایران اسلامی، گامهای استواری برداریم.
و السَّلامُ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَ یَوْمَ اسْتُشْهِدَ وَ یَوْمَ یُبْعَثُ حَیّاً
دکتر موسی جاودان- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هرمزگان
پایان خبر