دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

پاسداشت فرهنگی

گوهران فاطمی/ بانوان محجبه دانشگاه هرمزگان تجلیل شدند

گوهران فاطمی/ بانوان محجبه دانشگاه هرمزگان تجلیل شدند

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) همایش گوهران فاطمی با هدف تجلیل از دانشجویان، اساتید و کارمندان محجبه دانشگاه هرمزگان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، رییس نهاد رهبری دانشگاه‌های استان، مسئول نهاد و نیز معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه و جمعی از مسئولین دانشگاهی برگزار گردید.

سرکار خانم محدثه درویشی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این همایش گفت: اگر زن جایگاه خود را بشناسد، حاضر نیست جنسیت او بر انسانیتش غلبه پیدا کند.

وی با اشاره به مضمون کلام مقام معظم رهبری و تعریف الگوی سوم زن ادامه داد: باید تلاش کنیم این مفهوم را در جامعه گسترش دهیم. ما در همین استان بانوان الگویی داریم که مصداق کامل الگوی سوم زن هستند؛ بانوانی که در همین دانشگاه اساتید دانشجویان ما هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان بیان داشت: گاهی شاید از کم کاری ماست که بنظر می‌رسد حجاب در فعالیت‌های اجتماعی محدودیت ایجاد می‌کند. ما نمی‌گوییم حجاب اصلا محدودیت نیست، اما بسیار ارزنده است. زمانی که اسلام دیدگاهش را درباره زن مطرح کرد، به دلیل این بوده که فطرت زن را می‌شناخته و آن نقش الهی را می‌دانسته و اتفاقا از همان ابتدا بنا بر حضور و فعالیت زن در اجتماع بوده است که حجاب را تعریف کرده.

درویشی در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان در خصوص چالش‌های حوزه دختران و زنان در مدارس، بعنوان پایه و اساس شکل‌گیری ذهنیت جوانان گفت: ما در این مدت طرحی را به نام «ردا؛ روایتگری دختران ایرانی» تصویب کردیم که به تصویب وزرات کشور نیز رسیده است. در این طرح که جامعه هدف آن دختران نوجوان هستند، 200 دختر نوجوان و 50 راهبر (منتور) بعد از امتحانات پایان ترم، تربیت می‌شوند برای اینکه خودشان در مدارس اثرگذار باشند و مبلغ ایران، اسلام و دیدگاه انقلاب اسلامی در مدارس خود باشند. امید داریم مجموعه آموزش و پرورش همکاری مناسبی با ما داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر نیک پرور از بانوان نخبه استان و متخصص قلب و عروق تصریح کرد: اکنون افتخار چادر پوشیدن بیش از پیش است؛ چراکه بانوی جامعه ما در مقابل یک سری تهاجمات و نگاه‌های سنگین، با اقتدار و بخاطر اعتقاداتش با چادر قدم برمی‌دارد و این باعث افتخار است. ما که چادری هستیم مسئولیت سنگین‌تری داریم و باید همواره در جامعه بعنوان یک متخصص متعهد حضور داشته باشیم؛ متعهد به مسیرهایی که تاکنون در ان قدم گذاشته‌ایم.

در پایان میثاق نامه‌ای با تاکید بر حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی و حفظ مطلوب‌ترین پوشش مشروع و برازنده جوان مسلمان ایرانی، انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و سیاسی توام با حفظ پوشش اسلامی، گسترش اقامه نماز در حفظ و تقویت حیا و عفاف و همچنین تلاش برای زمینه سازی برای حکومت مهدوی قرائت شد.

4
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 996